Frankrijk op z'n mooist - Reisverslag uit Nevers, Frankrijk van lidyenfredenbyciclette - WaarBenJij.nu Frankrijk op z'n mooist - Reisverslag uit Nevers, Frankrijk van lidyenfredenbyciclette - WaarBenJij.nu

Frankrijk op z'n mooist

05 Juli 2017 | Frankrijk, Nevers

De eindeloze vlaktes van het noorden hebben we nu definitief achter ons gelaten. In plaats daarvan fietsen we nu door een fotogeniek Frans heuvellandschap. Veel kleine dorpen, hier en daar een ruine, boerderijtjes langs een beekje. Halverwege de tocht van vandaag kruisen we voor de eerste keer de rivier waar de stad Nevers zijn naam aan dankt: de Nievre. We gaan steeds meer klimmen en dalen en doen dat onder zeer zonnige omstandigheden.De weg waarlangs we Nevers binnenrijden, moet wel ongeveer de lelijkste toegangsweg zijn, een saai langgerekt industrieterrrein. Voordeel is wel dat hier een grote hypermarche staat. Er kunnen nog net wat boodschappen in onze tassen, dus we doen wat inkopen zodat we zo dadelijk kunnen uitpuffen met een hapje en een drankje. Het appartementencomplex waar we een kamer geboekt hebben is een bijzonder aangename verrassing. We worden leuk ontvangen en opnieuw krijgen onze fietsen een prima onderdak, dit keer op de gang. De grote kamer heeft een balkon waar de eetkamertafel en stoelen op blijken te passen. Dus eten we buiten op ons 'eigen' balkon en genieten we nog lang van een prachtige zomeravond.
Afstand: 90 km.
Weer: zonnig en warm, rond 30 graden