Brive-la-Gaillarde - Reisverslag uit Brive-la-Gaillarde, Frankrijk van lidyenfredenbyciclette - WaarBenJij.nu Brive-la-Gaillarde - Reisverslag uit Brive-la-Gaillarde, Frankrijk van lidyenfredenbyciclette - WaarBenJij.nu

Brive-la-Gaillarde

11 Juli 2017 | Frankrijk, Brive-la-Gaillarde

Even dreigen we, kort na vertrek uit Uzerche, echt van de route af te moeten wijken. De weg is afgesloten want er wordt aan gewerkt. Een hek verspert de toegang en de grote machines een stukje verderop voorspellen ook al niet veel goeds. Omdat we geen alternatief hebben, proberen we het toch. Opnieuw blijkt dat je als fietser veel krediet krijgt. De wegwerkers maken met handen en voeten duidelijk dat we er langs mogen. Een van de machines wordt naar achteren gereden zodat de blokkade is opgeheven en we er lopend prima voorbij kunnen.
Redelijk veel klimwerk vandaag, maar dat wordt gecompenseerd door de geringe afstand die we afleggen. En dat heeft weer alles te maken met de beschikbaarheid van een overnachtingsplek. We nemen de tijd om rond te kijken onderweg in Donzenac. En we zijn vroeg genoeg in Brive voor een wandeling door de enorm verzorgde stad. Ook het hotel (le Collonges) is prima. Wat een verschil met gisteren. Lekker gegeten op een terras.

afstand: ca. 55 km.
weer: 's ochtends bewolkt, 's middags zonniger en warmer, mooie zomeravond.