Doel bereikt - Reisverslag uit Cahors, Frankrijk van lidyenfredenbyciclette - WaarBenJij.nu Doel bereikt - Reisverslag uit Cahors, Frankrijk van lidyenfredenbyciclette - WaarBenJij.nu

Doel bereikt

13 Juli 2017 | Frankrijk, Cahors

Onze reisgids waarschuwt opnieuw voor een pittig traject. En dat op onze laatste dag... Achteraf herinneren we ons deze rit vooral vanwege de lange en spectaculaire afdalingen. Dat begint meteen in Rocamodour. Daarna inderdaad twee keer een forse klim. Het is benauwd weer en de schone fietsshirts zijn na een half uur al doorweekt. We komen op adem in een levendig dorpje. Labastide-Murat. De 20 kilometer die volgen vormen de langste afdaling die we tijdens deze vakantie gehad hebben. Langs de rivier de Vers dalen we naar de gelijknamige plaats. Het ruikt heerlijk naar het kennelijk overdadig groeiende munt.
Koffie op de camping in Vers! En dan het allerlaatste stukje van onze route naar Cahors. Het is er vanwege de naderende nationale feestdag gezellig druk. We bekijken de historische brug over de Lot, de Pont Valentre. Ons appartement (K-Or appartements) valt enorm tegen. Niet te begrijpen dat dit een goede score haalt in de beoordelingen. Zo willen we onze vakantie niet eindigen. We boeken om en eten en slapen heerlijk in La Truite Doree in Vers.