En een lang kanaal - Reisverslag uit Maastricht, Nederland van lidyenfredenbyciclette - WaarBenJij.nu En een lang kanaal - Reisverslag uit Maastricht, Nederland van lidyenfredenbyciclette - WaarBenJij.nu

En een lang kanaal

Door: Lidy

01 Juli 2017 | Nederland, Maastricht

Om van Veldhoven onze volgende stop in Maastricht te bereiken volgen we een route die grotendeels door België gaat. Fred heeft de Belgische knooppuntenroute gekozen. Alleen hebben de Belgen kennelijk wat minder fantasie bij het samenstellen van een fietsroute dan we van de Nederlandse knooppunten gewend zijn. Al gauw fietsen we op een mooi fietspad langs een kanaal. Leuk hoor; maar na tientallen kilometers begint het wat eentonig te worden. Bovendien waait het behoorlijk langs de waterkant. Pas vlak boven Maastricht verlaten we dit kanaal, dat de Zuid-Willemsvaart blijkt te zijn.
Op de Belgisch-Nederlandse grens kijken we prachtig uit over een drassig gebied, dat is aangelegd om de Maas de ruimte te geven en overstromingen op te vangen. We verzamelen moed voor het laatste stukje, waarvan we vermoeden dat het nog een uurtje gaans is naar het centrum van Maastricht. Dat valt alles mee. We fietsen op ons gemak langs de verkeersdrukte op deze vrijdagmiddag en voor we het weten bereiken we ons hotel. We krijgen een grote kamer op de begane grond, waar de fietsen bij mogen. Even douchen en dan de stad in, terrasje pakken en lekker eten.

Afstand:
Weer: zonnig, ca. 25 graden.
Hotel: Bastion Hotel Maastricht