In Flanders fields - Reisverslag uit Bastenaken, België van lidyenfredenbyciclette - WaarBenJij.nu In Flanders fields - Reisverslag uit Bastenaken, België van lidyenfredenbyciclette - WaarBenJij.nu

In Flanders fields

Door: Lidy

01 Juli 2017 | België, Bastenaken

Weer een pittig dagje vandaag vanwege de heuvels van de Ardennen. We verlaten La Gleize in een druilerige regen, die gelukkig heel snel ophoudt en fietsen door het typische landschap van de Ardennen, met veel groen en kleine beekjes. Veel natuur, hier en daar een dorp, dat wil zeggen een kerk en een paar huizen. Het oogt verlaten en het feit dat het vandaag zondag is maakt het misschien nog stiller op straat. Ons eindpunt Bastenaken is de eerste grote stad die we tegenkomen. Op het marktplein staat de eerste getuige van het oorlogsverleden van deze streek, een tank die gebruikt is tijdens de gevechten van Duitsers tegen geallieerden in 1944. We eten een heerlijke couscousschotel bij een Tunesisch restaurant en genieten van onze nachtrust in een motel aan de rand van het centrum.

Afstand:
Weer: licht bewolkt, ca. 22 graden