Wandeletappe - Reisverslag uit Neuvy-Saint-Sépulchre, Frankrijk van lidyenfredenbyciclette - WaarBenJij.nu Wandeletappe - Reisverslag uit Neuvy-Saint-Sépulchre, Frankrijk van lidyenfredenbyciclette - WaarBenJij.nu

Wandeletappe

07 Juli 2017 | Frankrijk, Neuvy-Saint-Sépulchre

Vandaag maken wij er een wandeletappe van, want het is bloedheet. De temperatuur loopt tegen de 40 graden. Het landschap is licht glooiend, de kastelen krijgen hier steeds meer de karakteristieke ronde torens die we kennen van de Auvergne. We zijn blij met een groepje bomen of een muur die schaduw geeft, zodat we even kunnen uitpuffen en drinken. In een bar onderweg zien we beelden van de Tour de France. De renners rijden in de hitte van de middag in de omgeving van Troyes een rit van ruim 200 kilometer. Geen idee hoe ze dat voor elkaar krijgen. Wij komen na een rustige rit aan in Neuvy-St. Sepulchre. Daar brengen we een toast uit op de verjaardag van onze zoon op het balkon van een magnifiek gerestaureerd pand waarin we een kamer hebben gehuurd.

Afstand: ca. 70 km.
Weer: zonnig en zeer warm
Hotel: appartement